U kunt uw patiënt verwijzen via:
Voor de aanmelding is altijd een verwijsbrief nodig. Het eenvoudigst kunt u de aanmelding via Zorgdomein (Ksyos/Edifact) laten verlopen.
Beschikt u hier niet over, dan kunt u hier een verwijsbrief downloaden. Het is de bedoeling dat u:
Wij nemen na de aanmelding contact op met uw patiënt om een afspraak te maken.
Voor telefonische collegiaal overleg belt u naar ons telefonisch spreekuur maandag, dinsdag en donderdag van 11.00 tot 12.00 uur bereikbaar op telefoon 020 – 590 47 10. Buiten deze tijden of indien in gesprek, kan de vraag gemaild worden naar: TSU@novarum.nl
De mail wordt zo snel mogelijk beantwoord.
Onze afdeling Centrale Aanmelding Arkin is elke werkdag bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur op 020 590 55 55.
Wachttijden in de GGzIn de gehele GGZ en ook bij een aantal onderdelen van Arkin lopen de wachttijden op. Te lange wachttijden hebben allerlei ongewenste effecten op zowel patiënt en zijn omgeving als verwijzer en ggz-behandelaar. Om de wachttijden zo snel mogelijk weg te nemen worden zowel op landelijk, regionaal als op instellingsniveau de oorzaken van de wachttijden onderzocht.
Enkele oorzaken van het oplopen van de wachttijden bij Arkin zijn:
Uiteraard doen we er alles aan de wachttijden zo kort mogelijk te houden.
Per onderdeel heeft Arkin in kaart gebracht wat de oorzaken zijn en wat we kunnen beïnvloeden. Zo willen we onze GZ-psychologen opleiding uitbreiden en zetten we al langere tijd in op ‘gepast gebruik’ om niet langer te behandelen dan nodig. Verder passen we onze interne processen aan en zijn we in gesprek met de zorgverzekeraars.
Op de websites van onze onderdelen en op zorgdomein vindt u onze actuele, gemiddelde wachttijden.
Na een telefonisch interview kan worden ingeschat of de cliënt in aanmerking komt voor behandeling bij Novarum. Bij een positief oordeel volgen een of twee intakegesprekken voor de keuze van het juiste behandelprogramma. Afhankelijk daarvan volgt soms nog een gesprek met een psychiater, eventueel aangevuld met lichamelijk onderzoek. De intake wordt afgesloten met een adviesgesprek. Daarin bespreken de intaker en de cliënt de conclusies van de intake en gaan ze gezamenlijk na of het behandelvoorstel bij de cliënt past.
Als u nog vragen heeft kunt u contact opnemen met de behandelaren of ons secretariaat. U kunt tijdens kantooruren bellen naar 020 590 47 10.