Wat kost een behandeling?

Kosten van uw behandeling

We willen je goed informeren over de kosten van een behandeling bij Novarum. Lees onderstaande informatie goed door, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Vergoeding door uw zorgverzekeraar

Je behandeling wordt alleen vergoed door je zorgverzekeraar als je een verwijzing hebt van een erkende verwijzer, bijvoorbeeld jouw huisarts. Een behandeling bij Novarum wordt door alle zorgverzekeraars in Nederland vergoed. Indien je jouw vergoeding wilt navragen bij jouw zorgverzekeraar, dan is Novarum bij de zorgverzekeraar bekend onder de naam Arkin. Dit is de overkoepelende organisatie van Novarum. De AGB-code van Arkin is 06290732.

Eigen risico

Volwassenen vanaf 18 jaar hebben een verplicht eigen risico bij zijn of haar zorgverzekering. In 2017 is het wettelijk verplichte eigen risico €385,-. Dit betekent dat je de eerste €385,- aan zorgkosten in 2017 zelf betaalt. Het kan zijn dat je een hoger eigen risico heeft afgesproken met jouw zorgverzekeraar. Of dat je een zorgverzekering heeft afgesloten waarbij de kosten van sommige zorgverleners niet of niet volledig worden vergoed. Raadpleeg hiervoor jouw zorgverzekeraar.

Afspraak is afspraak

Als je jouw geplande afspraak korter dan 24 uur van tevoren afzegt of je verschijnt niet op de afspraak, zijn wij helaas genoodzaakt deze kosten bij jou in rekening te brengen. Deze kosten zijn vastgesteld op €40,- en je ontvangt hiervoor een rekening. De zorgverzekeraar vergoedt deze rekening niet.

Vragen over kosten

De wijze waarop de gezondheidszorg wordt gefinancierd is nogal complex. Daarom kan het voor komen dat je een vraag hebt als je via jouw zorgverzekeraar een rekening ontvangt. Deze kan je stellen aan de Servicedesk Facturatieklachten, telefonisch bereikbaar op 020 590 57 29 (van 14.00 – 16.00 uur). Indien je over de factuur een klacht wilt indienen kan dit via klachtenfacturatie@arkin.nl.

Vragen over de vergoedingen en het eigen risico kan je stellen aan jouw zorgverzekeraar. Voor problemen met jouw zorgverzekeraar over bijvoorbeeld vergoedingen kan je je wenden tot de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ).

Klachten vanwege bezuinigingen

Heb je klachten over de bezuinigingen, kom je erdoor in de problemen of heb je andere vragen over de eerste- of tweedelijns GGZ, dan kan je deze per mail stellen aan meldjezorg@platformggz.nl of per telefoon (anoniem) melden: 0900 040 12 08 (€ 0,20 per gesprek). Meld je Zorg is bereikbaar op maandag, dinsdag & donderdag van 10.00 tot 16.00 uur.

Menu