Hoe lang moet ik wachten?

Hieronder vind je de gemiddelde wachttijden. De wachttijd kan per locatie verschillen maar ook per zorgaanbod. We doen onze uiterste best de wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wanneer je je hebt aangemeld, nemen wij telefonisch contact met je op om een afspraak voor een intakegesprek te maken.

Aanmeld en behandelwachttijd

Aanmeldwachttijd

Periode van aanmelding tot intake

14

De wachttijd is:
14 weken

Behandelwachttijd

Periode van intake tot de behandeling

12

De wachttijd is:
12 weken

         
Zorgaanbod: Anorexia Nervosa
Boulimia Nervosa
Eetbuistoornis
ARFID
Eetstoornis bij Obesitas
Eetstoornis NAO of AGE
Voor bepaalde
behandelmodules kan de
wachttijd langer zijn.
Locaties: Amsterdam
Alkmaar
Publicatiedatum: 10 november 2019

 

Wachttijd voor intake
Als je je hebt aangemeld, en wij hebben de verwijsbrief ontvangen, neemt een behandelaar van de Centrale Aanmelding telefonisch contact met je op voor een korte telefonische screening. Aan de hand van deze screening bepalen we op welke termijn een intakeafspraak gepland kan worden. Dit is ongeveer 12 weken.

Wachttijd voor behandeling
Op basis van de informatie uit de intake wordt bepaald welke behandeling passend voor jou is. Deze indicatie wordt in een apart adviesgesprek aan je toegelicht, en als je behandeling wil word je op de wachtlijst geplaatst. Hoe lang de wachttijd tot start van de behandeling is, verschilt per soort behandeling. Dit is ongeveer 16 weken.

De wachttijden zijn niet afhankelijk van waar je als cliënt bent verzekerd. Als de wachttijden boven de norm zijn, is het ook mogelijk dat je jouw zorgverzekeraar vraagt om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen zodat de wachttijd binnen de normen blijft. Dat zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen zijn dat je binnen vier weken vanaf je eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek hebt, en dat binnen tien weken vanaf de intake, de behandeling is gestart).

Voor vragen kan je bellen met de afdeling Centrale Aanmelding Arkin: 020 590 44 44

Menu