Deel jouw ervaring

 

Afspraak maken

Aanmelden

Heb ik een eetprobleem?

Doe de testNieuws coronavirus

14 mei 2020

Gevolgen coronamaatregelen

Belangrijkste nieuws:

  • Nieuwe cliënten van harte welkom
  • Wachttijden verschillen per behandeling en per locatie
  • Zorg op afstand én face-to-face

Wat betekenen de coronamaatregelen voor intakes en behandeling?

De normen van de 1,5-metermaatschappij hebben invloed op hoe wij onze intakes en behandelingen kunnen inrichten. Omdat wij in onze panden niet op volle capaciteit kunnen werken, blijven we intakes en behandelingen ook digitaal aanbieden. Digitale intakes en behandelingen zijn flexibel in te richten, wat meer ruimte biedt in het plannen van afspraken.

Als face-to-face-contact nodig is, is dat mogelijk. Dit wordt samen met de cliënt bekeken. Het hanteren van de veiligheidsmaatregelen is hierbij wel van groot belang, hierover informeren wij onze cliënten vooraf aan hun locatiebezoek.

Hoe verlopen intakes?

We plannen de intakes met nieuwe cliënten zoveel mogelijk via beeldbellen.
Cliënten krijgen van ons instructies hoe beeldbellen werkt, wij proberen daar zo goed mogelijk bij te helpen. Als beeldbellen niet mogelijk is bespreken wij wat veilige alternatieven zijn.

Hoe verlopen behandelingen?

De behandelingen gaan voor zoveel mogelijk door. Het uitgangspunt: contact op afstand, via beeldbellen of telefonisch. Natuurlijk is het ook mogelijk om face-to-face af te spreken als dat nodig is.

Wachttijden

De wachttijden kunnen wat langer zijn dan gebruikelijk, maar op een aantal plekken kun je al snel terecht. Dat verschilt per behandeling en locatie. Kijk daarvoor naar onze actuele informatie op de website. Ben je een verwijzer? Kijk dan op Zorgdomein. Voor spoedaanmeldingen maken wij altijd ruimte.

Nieuwe cliënt? Welkom!

Nieuwe aanmeldingen zijn van harte welkom. Wij vinden het belangrijk om juist ook in deze tijden beschikbaar te zijn voor psychische klachten. Tijdig hulp zoeken kan verergering van klachten voorkomen. Wij proberen altijd een passende oplossing te vinden. Als je wil overleggen kan dat met het team van de Centrale Aanmelding van Arkin: 088-505 12 02.

Last van psychische klachten naar aanleiding van het coronavirus?

Arkin heeft een speciaal behandelaanbod ontwikkeld voor COVID-19 patiënten die psychische klachten ervaren na een ziekenhuisopname, de hulplijn voor psychische ondersteuning.
Voor hulpverleners die psychische klachten ervaren in deze tijd hebben wij ook een speciaal behandelaanbod, Hulp voor Hulpverleners.
Aarzel niet om er gebruik van te maken als je merkt dat je klachten ondervindt.

Laat je zien!
ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2020 Novarum - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Arkin