Deel jouw ervaring

 
Novarum ziet de mens
achter de stoornis

Afspraak maken

Aanmelden

Toelichting uitgestelde zorg

28 juni 2021

Via deze weg willen wij u graag informeren over het feit dat er in corona tijd een bijzonder grote toename van aanmeldingen van cliënten met een eetstoornis bij Novarum is geweest. Hierdoor zijn er onverantwoord lange wachttijden tot behandeling ontstaan.

Vanwege deze lange wachttijd kunnen wij momenteel, niet binnen een termijn die acceptabel is, de hoogwaardige zorg leveren die u van ons gewend bent. Dit gaat in tegen alles waar Novarum voor staat: een tijdig herstel van onze cliënten. We willen juist iedereen, die worstelt met een eetstoornis, zo snel mogelijk helpen. We zijn helaas genoodzaakt, om voor de duur van enkele maanden, zorg uit te gaan stellen voor die cliënten waarbij uitstel verantwoord is.

Voor cliënten met ernstige eetstoornis pathologie blijven wij behandeling bieden. Wij nemen op korte termijn contact op met cliënten met mildere klachten die al op onze wachtlijst staan. We bekijken dan of we de zorg moeten uitstellen. Hier vindt u alternatieve behandelmogelijkheden en verschillende wachtlijstinitiatieven.

Wat betekent dit voor u als verwijzer?

Mensen met ernstige eetstoornis pathologie zoals ernstig ondergewicht, hoogfrequent purgeren of afwijkend lab blijven wij behandelen en kunt u blijven doorverwijzen.

Wij doen er alles aan om ons volledige aanbod weer toegankelijk te maken voor iedereen met een eetstoornis die onze topklinische zorg nodig heeft. Zo zetten wij trainingen in voor medewerkers om alle facetten van een behandeling te kunnen doen. Daarnaast werven we samen met onze recruitmentafdeling nieuw personeel.

Vragen?

Heeft u vragen naar aanleiding van deze informatie? Neem dan contact met ons op via informatie@novarum.nl, 020-5904710.

 

 

Laat je zien!
ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2021 Novarum - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Arkin