Deel jouw ervaring

Novarum ziet de mens
achter de stoornis

Afspraak maken

Aanmelden

Toelichting Uitgestelde Zorg

September 2021

Via deze weg willen wij je graag informeren over het feit dat er in corona tijd een bijzonder grote toename van aanmeldingen is geweest van cliënten met een eetstoornis bij Novarum. Hierdoor zijn er onverantwoord lange wachttijden tot behandeling ontstaan.

Vanwege deze lange wachttijd kunnen wij momenteel, niet binnen een termijn die acceptabel is, de hoogwaardige zorg leveren die wij gewend zijn te bieden. Dit gaat in tegen alles waar Novarum voor staat: een tijdig herstel van onze cliënten. We willen juist iedereen, die worstelt met een eetstoornis, zo snel mogelijk helpen. We zijn helaas genoodzaakt, om voor de duur van enkele maanden, zorg uit te gaan stellen voor alle cliënten waarbij uitstel verantwoord is.

Wat betekent dit?

Nieuwe aanmeldingen waarbij uitstel van behandeling verantwoord is hopen wij in het najaar weer aan te kunnen nemen en te behandelen.
Bij ernstige eetstoornis pathologie blijven wij behandeling bieden. Als je op de wachtlijst staat en je zorg kan eventueel uitgesteld worden dan nemen wij contact met je op. We bekijken dan of we de zorg moeten uitstellen. Hier vind je alternatieve behandelmogelijkheden en verschillende wachtlijstinitiatieven.

Wij doen er alles aan om ons volledige aanbod weer toegankelijk te maken voor iedereen met een eetstoornis die onze topklinische zorg nodig heeft. Zo zetten wij trainingen in voor medewerkers om alle facetten van een behandeling te kunnen doen. Daarnaast werven we samen met onze recruitmentafdeling nieuw personeel.

De wachttijd voor de kliniek daarentegen is verwaarloosbaar klein, waardoor je meestal al binnen twee weken behandeld kunt worden.

Vragen?

Heb je vragen naar aanleiding van deze informatie? Neem dan contact met ons op via informatie@novarum.nl, 020-5904710.

 

 

Laat je zien!
ISO 9001 HKZ

Disclaimer | Privacy- en Cookiebeleid | © 2021 Novarum - Alle rechten voorbehouden | Realisatie: Lemon

Arkin